15 Серпня 2018 року

Е-повідомлення про початок будівельних робіт: плюси і мінуси нового сервісу прокоментувала Олена Дроздова

Нещодавно Державна архітектурно-будівельна інспекція України презентувала оновлений електронний сервіс – реєстрація онлайн повідомлення про початок будівельних робіт по об’єктах, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта.

У чому унікальність е-послуги нового формату, – видання «Деловая столица» розбиралося разом з директором АБ «Дроздова та партнери» Оленою Дроздовою.

Експерт нагадала, що для початку будівництва «об’єкта, який є таким, що створює незначні наслідки», а також вдалого завершення такого будівництва в інспекцію необхідно подати повідомлення (ст. 34 Закону «Про регулювання містобудівної діяльності»). До таких об’єктів, які можна зводити на підставі будівельного паспорту без отримання дозвільних документів, відносяться індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові та дачні будинки заввишки не більше двох поверхів (площею до 300 м²), а також господарські будівлі та споруди.

І хоча сервіс подачі онлайн повідомлення про початок будівництва на підставі будівельного паспорта працює вже кілька років, дана послуга не була повністю комп’ютеризована. На завершальному етапі кожне онлайн-повідомлення розглядали службовці і саме вони вручну вносили дані в єдиний реєстр дозвільних документів на будівництво. Тому існував ризик впливу людського фактору на прийняття рішення.

«Особливо частими і небезпечними були випадки, коли людина, яка подавала повідомлення, не мала ще майнових прав на відповідну ділянку, але самовільно здійснювала на чужій землі будівництво», – розповіла О.Дроздова.

В оновленому форматі, який працює кілька тижнів, такий вплив виключили. Після заповнення форми програма самостійно обробляє дані. Реєстрація повідомлення відбувається автоматично, і користувач майже відразу отримує відповідь про результат. Тому ніяких зволікань і можливостей для зловживань.

За твердженням експертів, в даний час це перша і єдина в Україні електронна адміністративна послуга, що надається повністю в автоматичному режимі – без участі чиновників.

У той же час, з моменту запуску різними електронними послугами в будівництві скористалися лише близько п’яти тисяч раз. Причинами тут можуть бути незнання, недовіра або просто звичка робити все за старими стандартами. В умовах глобальної інформатизації суспільства і нашого прагнення до європейських умов життя це виглядає дивно.

Тому зараз, мабуть, завдання влади – навчити людей користуватися нововведеннями, а тим, хто вже їх випробував, поділитися досвідом. «Українцям варто було б запозичити у Данії ідею з масштабною розробкою і розповсюдженням спеціальних мультимедійних навчальних програм, які допомагають ознайомитися з порядком отримання послуг, оскільки мало зробити систему – потрібно ще навчити нею користуватися», – зазначила Е.Дроздова.

Якщо говорити про нову онлайн реєстрацію повідомлень про початок будівельних робіт на підставі будпаспорту, вона не складна по функціоналу.  Скористатися оновленою послугою можна на сайті електронних сервісів ДАБІ www.e-dabi.gov.ua

Щоб зареєструвати повідомлення потрібні:

  • електронний цифровий підпис,
  • оформлене право власності на земельну ділянку,
  • будівельний паспорт.

За кілька хвилин після подання відповідного повідомлення на вказану користувачем електронну пошту приходить відповідь про його реєстрацію.